Dropshipping is enorm populair, maar vaak willen de klanten nog wel vergeten/verwaarloosd worden. Probeer je te onderscheiden van je concurrenten en geef een persoonlijke touch aan Dropshipping!
Een persoonlijke touch wat houdt dit in?
Stel je krijgt een bestelling van een klant. Iedere klant is waardevol voor je bedrijf en je wilt er dus alles aan doen dat deze klant terug bij je webshop komt en meer producten wilt komen bestellen. Zorg daardoor dat je de klant verbaasd van je service. Ook al zie je met dropshipping het product niet verzonden worden je hebt alsnog enorm veel invloed.
Wat kan ik dan doen?
Dingen die je kan doen voor een persoonlijke touch:
– Spreek met je leverancier af dat hij/zij bij de verzending een vooraf bedrukte flyer/visite kaartje bij de bestelling doet. In deze flyer kan bijvoorbeeld een kortingscode staan voor een nieuwe bestelling, maar ook het aanprijzen van een nieuw product of het beter bekend maken van je business kan erg goed via het verspreiden van flyers.
– Zorg voor de nazorg van de bestelling, vraag een paar weken nadat de klant de bestelling heeft ontvangen of alles nog naar wens is. Bevalt het product, was het product gemakkelijk te gebruiken, was de bestelling netjes geleverd en op tijd? Naast dat dit enorm belangrijke feedback is zorg je er ook voor dat de klant zich gewaardeerd voelt omdat hij gehoord wordt.
Spaarprogramma
Integreer een spaarprogramma in je webshop. Wanneer klanten punten sparen bij je webshop voor bijvoorbeeld korting zullen ze veel sneller terug komen omdat ze hun gespaarde punten willen inleveren zodat ze bij hun volgende bestelling korting krijgen! Een voorbeeld hiervan is plugin genaamd Yith en werkt samen met WooCommerce.
Hulp nodig bij het creëren van een persoonlijke touch? Bezoek onze website Dropshipadvies.nl of stuur ons een e-mail naar Info@dropshipadvies.nl